top of page

Q&A

Q&A_logo1.jpg
Q&A_logo2.jpg
logo.png

     Zebraliśmy najciekawsze i najczęstsze pytania dotyczące naszych usług, abyście mogli na spokojnie poznać większość naszych usług, ale nie tylko. Zapraszamy!

1. Od jak dawna zajmujesz się Fotografią Komercyjną?

Oh już od bardzo dawna. O ile dobrze pamiętam początki, to był rok 2012. Wcześniej oczywiście były inne próby - prywatne sesje, poznawanie sprzętu i zasad, aż w końcu Studia w Akademii Fotografii i Przedsiębiorczości w Białymstoku. Więc myślę, że to dobry staż. 

2. Jakiego rodzaju fotografię oferujesz?

Głównie jest to szeroko pojęta fotografia komercyjna. Realizuję ją na wielu polach - Śluby i Wesela, Sesje Prywatne i Rodzinne, Sesje Ciążowe, Brzuszkowe, Partnerskie, oraz Zlecenia Firmowe i Fotografię Firmową i Produktową.

3. W jaki sposób mogę umówić się na sesję prywatną?

Poszczególne rodzaje fotografii jaką oferuję posiadają tutaj własne zakładki. Znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje, oraz przykładowe prace z danej kategorii. Na spotkaniu osobistym będę mogła przedstawić więcej materiałów, jednak te na stronie są uzupełniane na bieżąco. 

4. W ofercie posiadacie pakiet ślubny. Czy możliwe jest wynajęcie samych zdjęć?

Niestety NIE! Z racji utrzymania odpowiedniego poziomu moich zdjęć, nie współpracują z obcymi firmami ( kamerzystami ) na Ślubie i Wesele. I osobiście odradzam Wam tego typu posunięcia. A więc wykonanie samych zdjęć na Ślubie i Weselu po za naszym pakietem nie będzie możliwe.

5. Czy dojazd w dniu Ślubu jest dodatkowo płatny?

Oczywiście, że NIE. Nasze usługi są już tak skonstruowane, że zawierają w sobie najważniejsze elementy, które są niezbędne do wykonania ładnej i wartościowej pamiątki ślubnej. A takim elementem niewątpliwie jest również dojazd na Waszą imprezę.

6. Wasza konkurencja często karze sobie dopłacać za wykorzystanie dronów, sesję ślubną, czy dodatkowe godziny pracy. Jak jest u Was w tej kwestii?

W naszej ofercie nie ma żadnych, dodatkowych opłat. Tym bardziej za usługi, które powinny być już zawarte w pakiecie ( jak sesja ślubna, dojazd, czy filmowanie z powietrza ). Nie wyobrażamy sobie, abyście musieli dopłacać za tak podstawowe elementy Waszej pamiątki. Nigdy nie będzie u nas tego typu podchodów. 

7. Ile wynosi zaliczka? I w jaki sposób może być dostarczona?

Zaliczka zawsze wynosi u nas 600 PLN. Chyba, że w wyjątkowych przypadkach chcecie wpłacić więcej. Wymaga to jednak wcześniejszego ustalenia. Wpłatę taką możecie zrealizować w gotówce na spotkaniu, przelewem, lub w wpłatą w krypto-walucie BTC. Wybór jest szeroki. Sami decydujecie.

8. Czy podpisujemy z Wami jedną umowę na pakiet Foto & Video?

TAK. Posiadamy bardzo prostą procedurę ( również realizowaną zdalnie jeśli jest taka potrzeba ). Podpisujecie z nami tylko jedną umowę, ponieważ podpisujecie umowę z jedną firmą. To bardzo ważne. Jedna umowa, jedna odpowiedzialność. 

9. Ile godzin pracujecie na naszej imprezie?

Nie określamy ściśle godzin pracy na Waszej imprezie. Nie jest to możliwe. Ponieważ mogą być opóźnienia z uwagi na obsuwę w kuchni, czy inne nie zaplanowane wydarzenia. Nie da się określić dokładnie godzin pracy, więc my tego nie robimy. My więc tego nie robimy. Bez obaw!

10. Czy posiadamy odpowiednie uprawnienia do pracy w obiektach sakralnych?

Tak. Posiadamy wszystkie szkolenia i zezwolenia, które umożliwiają nam pracę w Kościołach Katolickich, oraz Cerkwiach Prawosławnych.

11. Myślimy nad realizacją pleneru w Anglii. Czy jest to możliwe?

Jak najbardziej. Jako jedyni w regionie oferujemy Wam plenery zagraniczne. Jeśli macie ochotę wybrać się z nami na taki plener. Nie będzie problemu. Pomagamy Wam w organizacji takiego wyjazdu.

12. Kto wybiera zdjęcia do Foto Książki i całego pleneru?

Oczywiście tylko Fotograf, które je wykonał. Wszystkie zdjęcia są segregowane i te najlepsze wybrane do późniejszego retuszu. I na koniec następuje selekcja gotowych zdjęć do Foto Książki. Jednak Para Młoda nie uczestniczy w tym procesie.

13. Jakich aparatów używacie?

Przede wszystkim pracujemy na aparatach marki CANON. Tylko i to się już nie zmieni. To najlepsza marka wśród tego typu sprzętu i tylko ona daje możliwość uzyskania właśnie takich efektów jak widzicie w naszym portfolio. Są to aparaty pełno klatkowe ( tzw. Full Frame ), co ma ogromne znaczenie, gdy pracujemy w trudnych warunkach oświetleniowych ( Wasze domry rodzinne, ponura pogoda, ciemny kościół, czy sala weselna ). Szczegółowe informacje o sprzęcie znajdziecie  na stronie.

14. Czy można się z Wami komunikować w języku angielskim?

Tak. Nie będzie z tym problemu.

15. W jakiej formie otrzymamy zdjęcia i film?

Zawsze otrzymujecie od nas dwie formy. Elektroniczną, oraz fizyczną. Ta pierwsza zawiera linki bezpośrednie, oraz dostęp do galerii zdjęć i filmów w 4K. Dodatkowo fizyczny zestaw w kremowej skórze, dwa pendrivy 3.0 z filmem i zdjęciami, oraz stylowe opakowanie przygotowywane dla każdej Pary indywidualnie.

16. Kiedy najlepiej wykonać sesję narzeczeńską?

Aby zapewnić wystarczający czas na realizację zdjęć prosimy o zgłaszanie się przynajmniej na dwa miesiące przed ślubem. Dobra praktykę jest też wykonanie sesji na rok przed datą ślubu. Zależy to od Waszej rezerwacji  u nas. 

17. Chcieliśmy zrealizować podziękowania w formie filmu. Czy jest to możliwe?

Tak. Podobnie jak przy sesji narzeczeńskiej najlepiej zgłosić się do nas ok. 2 miesiące przed weselem ( lub wcześniej ). Jeśli chodzi o podziękowania, to mamy dla Was nowoczesną formę tego typu filmów. Możemy wspólnie wymieniając się pomysłami w ciągu jednego dnia zrobić świetną wizualnie pamiątkę dla Rodziców jak i dla Was. 

18. Czy możemy wybrać samodzielnie muzykę do naszego filmu?

Muzyka używa w Waszym finalnym produkcie jest w pełni licencjonowana. A co za tym idzie, nie ma możliwości, abyście wybierali ścieżki dźwiękowe samodzielnie. Niestety sam proces jest dość skomplikowany i nie sposób było by wysyłać Wam ścieżki, czekać na potwierdzenie i następnie montować. Jednak jeśli macie jakąś ulubioną piosenkę, to można nam ją podesłać. Sprawdzimy możliwość jej wykorzystania i jeśli będzie to możliwe, to z pewnością zostanie użyta.

19. Na jakim obszarze działacie?

Główny obszar naszej działalności to woj. Podlaskie i Warmińsko-Mazurskie. Jednak pracujemy na terenie całego kraju. Dość często odwiedzamy Pomorze i południe kraju. Jeśli organizujecie swoje wesele w PL, nie będzie problemu, by do Was przyjechać. 

20.  Mieszkamy za granicą. Czy wszystkie formalności  można załatwić zdalnie?

Jak najbardziej. Jako pierwsi kilka lat temu wprowadziliśmy taką opcję i działa ona cały czas. Więc jeśli przebywacie daleko w PL, lub za granicą to mamy specjalną procedurą, która trwa max. dwa dni i termin będzie Wasz!

21.  Kiedy i czy w ogóle wykonywane są zdjęcia grupowe?

Tak. Zdjęcia grupowe są wykonywane u Pana Młodego i Panny Młodej w domu rodzinnym z najbliższymi. Później zdjęcie grupowe jest po wyjściu z Kościoła ( lub Cerkwi ) i potem oczywiście, są organizowane na dwóch przerwach w trakcie imprezy weselnej. Zdecydowanie zdążymy zrobić Wam je ze wszystkimi Gośćmi. 

22. Kto wybiera zdjęcia do Foto-Książki?

Zdjęcia do naszej Foto-Książki wybiera oczywiście Fotograf, które je zrobił i wyretuszował. Jest to spowodowane tym, że przecież fotograf wykonuje zdjęcia fizycznie, a więc dokładnie wie, co miał na myśli i jak chce daną scenę przekazać. Osoba trzecia, która będzie wybierać zdjęcia nie posiada takiej wiedzy, więc nie może wybierać zdjęć. To bardzo prosta i profesjonalna zasada.

 

23.  Czy istnieje możliwość otrzymania materiałów surowych?

Niestety nie. Materiały surowe, wszelkie projekty, zapisy nie oficjalne, lub elementy, które nie zostały finalnie użyte w filmie, czy nie znalazły się w reportażu nie zostają Wam przekazane. Ponieważ materiał surowy obejmuje nasze prawa autorskie i nie może być przemontowany, retuszowany przez inne osoby. 

24. Jak jesteście ubrani w trakcie pracy na weselu?

Nasz strój zawsze jest związany z otaczającą nas atmosferą i jest dopasowany do okoliczności. Zwykle jest to garnitur ( muszek, czy krawatów staramy się unikać ) z ładną stylową koszulą. Chcemy by było nam wygodnie w trakcie pracy, ale jednocześnie nie możemy odróżniać się za bardzo od Waszych Gości. Z pewnością nie przyjdziemy do Was w koszulkach POLO itd. Bez obaw. 

25. Dlaczego pracujecie tylko na sprzęcie Canon? Bo ciągle o tym przypominacie w swoich materiałach!

Odpowiedź jest zaskakująco prosta, bo Canon daje niesamowity, filmowy look i zdjęcia o wyjątkowej jakości. Są specyficznie matowe, co wygląda naprawdę świetnie. Testowaliśmy różne firmy w tym względzie, ale żadna nie spełnia naszych wymogów. Tylko Canon. Musicie na to zwrócić uwagę jeśli jakość ma dla Was znaczenie. To dość proste - wiadomo, że Fiatem 126P nie da się prześcignąć Porsche 9111. To jest chyba dla wszystkich jasne. Więc nie da się zrobić świetnych zdjęć, czy filmu sprzętem Sony, Panasonic itd. Po prostu! Dlatego nasze materiały wyglądają jak z katalogu reklamowego ( choć dochodzi do tego również odpowiedni retusz ). Jeśli ktoś Wam wmawia, że sprzęt nie ma znaczenia, to oszukuję już na samym starcie. Sprzęt ma znaczenie. Możecie sami się o tym przekonać oglądając nasze portfolio. 

26. Czy w razie czego posiadacie ze sobą zapasowy sprzęt?

TAK. Przy tak dużej ilości imprez jakie obsługujemy, nie możemy sobie pozwolić na przerwę w rejestrowaniu materiału. A tym bardziej na taką, która jest spowodowana awarią aparatu. Dlatego zawsze mamy ze sobą 5-6 lustrzanek Full Frame. Każdego roiku doposażamy się w najnowsze modele, co jeszcze bardziej poprawia bezpieczeństwo w tej kwestii. Bądźcie więc spokojni. Nawet jak padnie nam aparat, zawsze mamy pod ręką kolejne.

27. Jakich używacie obiektywów?

Głównie są to szkła Canon L i Sigma ART. Nasza kolekcja to już 12 sztuk. Dzięki temu możemy doskonale dobrać je do otaczającej nas sytuacji, pomieszczeń itd. Dla pewnych ujęć artystycznych stosujemy też czasem obiektywy manualne ZENIT, Pentacon. Jednak głównie na plenerze i w trakcie tworzenia Waszych teledysków.

28. Jak wygląda sytuacja z dźwiękiem? Często filmy, które oglądamy z imprez naszych znajomych mają bardzo słaby dźwięk!

Doskonale to rozumiemy. Po za samym obrazem film, to w 50% dźwięk. Dobrze o tym wiemy, dlatego rejestrowanie dźwięku jest u nas wieloelementowe. Korzystamy z markowych mikrofonów i nadajników od RODE, co pozwala nam nagrywać dźwięk nawet przy znacznym wietrze i zachować przy tym doskonałą słyszalność i jakość. Cały Ślub obsługuje rejestrator dźwięku, a na sali pracują już minimum dwa. Dodatkowo pracują specjalne mikrofony kierunkowe przystosowane do wysokiego ciśnienia akustycznego

(tylko my posiadamy taki sprzęt audio ) + rejestracja bezpośrednio z miksera zespołu. Muzyka jest doskonale słyszalna i oczywiście to, co dzieję się już bezpośrednio w naszym otoczeniu. Później w trakcie odpowiedniego montażu i obróbce dźwięku uzyskujemy właśnie taki doskonały efekt. A jak to już jest naszą tajemnicą

29. Ile zdjęć otrzymamy w zestawie?

Zawsze zgodnie z  podpisaną umową ilość zdjęć, które otrzymujecie oscyluje w przedziale od 450 do 600 szt.

 

30. Z jakim wyprzedzeniem należy rezerwować u nas termin?

Z racji ogromnej popularności naszych usług, rezerwację składajcie jak najszybciej. Obecnie jest to co najmniej 1,5 roku wcześniej. Jednak trzeba próbować. Staramy się Was informować na FB o wolnych terminach, jednak nie zawsze zdążymy. Zapraszamy zatem, do korzystania z formularza kontaktowego na naszej stronie. To ułatwia kontakt i sprawdzanie wolnych terminów. Piszcie, dzwońcie ( również na Messengerze ). Dostępne terminy sprawdzamy na bieżąco. 

31. Jak wygląda praca fotografa w dniu ślubu?

Zazwyczaj zaczynamy od fotografowania detali ślubnych, a potem wszystko toczy się zgodnie z harmonogramem – przygotowania (jeśli w grę wchodzi np. makijaż, to fotografowanie należy zacząć na sam koniec, gdy Pani Młoda wygląda już olśniewająco), błogosławieństwo, ślub i wesele. Najczęściej jesteśmy z Wami do ok 1 w nocy. Jednak nie ma u nas ścisłych godzin pracy. 

32. Co z Sesją Ślubną? Kiedy jest wykonywana?

Sesji ślubnej z pewnością nie wykonujemy w dniu ślubu. To bardzo poważny błąd, dlatego już dawno tak nie postępujemy. Odbywa się ona zwykle kilka dni po Waszym ślubie. Zależy to jednak od pogody. Jeśli wybieramy się na dłuższy wyjazd, to oczywiście wszystko ustalamy indywidualnie, ponieważ nie mam tutaj żadnych schematów działania. 

33. Ile czasu trwa taka sesja w plenerze?

Tutaj ponownie wszystko zależy od miejsca i scenariusza jaki wstępnie ustalamy. Jednak najczęściej jest to ok. 2-3 godzin. W przypadku wykonywania dodatkowych ujęć filmowych w trakcie sesji plenerowej ten czas, może się delikatnie wydłużyć

34. Chcielibyśmy zachować prywatność naszych zdjęć i filmów– czy jest to możliwe?

Jest taka możliwość ( gwarantowana Wam na umowie ), choć w takich przypadkach prosimy o umotywowanie swojej decyzji. Chodzi o to, że brak możliwości pokazania zdjęć i materiałów filmowych, to duża strata dla nas, bo przecież ten biznes opiera się właśnie na prezentacji własnych prac. Zapewne właśnie oglądając zdjęcia w internecie trafiliście do nas, więc powinniście zrozumieć moje stanowisko 😉

35. Jak długo przechowujecie nasze zdjęcia i filmy ślubne w archiwum?

Staramy się zachowywać zdjęcia i filmy ( łącznie z ich projektami ) przez dłuższy czas. Obecnie w praktyce jest to ok. rok po imprezie. Jednak nie ma tutaj ścisłej zasady. Kopie zapasowe są szyfrowane i przechowywane online. To najlepszy sposób. Tak też to robimy.

bottom of page